Προβιοτικά: Σύμμαχος ενάντια στο περιττό βάρος;

Προβιοτικά ονομάζονται τα φυσικά, «καλά» βακτήρια που βρίσκονται στον οργανισμό μας και εντοπίζονται στο έντερο, καταπολεμώντας την ανάπτυξη των «κακών» βακτηρίων και την περαιτέρω ανάπτυξη αυτών. Παράλληλα κρατούν σε φυσιολογικές τιμές το pH του εντέρου, διατηρώντας με αυτό τον τρόπο την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Σε ποιες τροφές βρίσκονται;

Μία από τις καλύτερες πηγές προβιοτικών είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και ειδικότερα τα μη παστεριωμένα. Υπάρχουν επίσης σε άλλα τρόφιμα, όπως το κεφίρ, το ψωμί με προζύμι, οι ελιές και το ξινολάχανο.

Καθώς όμως το χαμηλό pH του στομάχου μπορεί εύκολα να καταστρέψει τα προβιοτικά, τα συμπληρώματα αποτελούν μια αποτελεσματικότερη πηγή καθώς απελευθερώνονται απευθείας στο έντερο, ενώ παράλληλα έχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις προβιοτικών και συχνά ποικιλία διαφορετικών προβιοτικών που εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες.

Σε ποιες καταστάσεις βοηθούν;

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες ενδείξεις τα προβιοτικά είναι σημαντικά για την πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση των διαρροιών που προκαλούνται από την αντιβίωση, κυρίως στα παιδιά. Βοηθούν επίσης σε ένα πλήθος παθήσεων του πεπτικού συστήματος όπως:

  • Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και έλκους στομάχου.
  • Δυσανεξία στη λακτόζη.
  • Δυσκοιλιότητα.
  • Νεκρωτική εντεροκολίτιδα.
  • Νόσος Crohn και ελκώδης κολίτιδας.
  • Πρόληψη καρκίνου του εντέρου.
  • Ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Πρόληψη και θεραπεία των μυκητιάσεων του γυναικείου κόλπου, των γυναικολογικών λοιμώξεων (κολπίτιδα, τραχηλίτιδα) και των ουρολογικών λοιμώξεων (κυστίτιδα).
  • Καταπράυνση των συμπτωμάτων των αγχωδών διαταραχών και των διαταραχών που σχετίζονται με την κατάθλιψη.

Προβιοτικά και περιττό βάρος

Αξιοσημείωτα είναι τα πρόσφατα ευρήματα μελέτης που διερεύνησε τη σχέση των προβιοτικών με τη μείωση του περιττού σωματικού βάρους.

Οι ερευνητές, σε μελέτη με δείγμα 210 ατόμων με περιττό λίπος στην κοιλιά, παρατήρησαν ότι η χορήγηση προβιοτικών στη διατροφή τους για διάστημα 12 εβδομάδων οδήγησε στην απώλεια βάρους και στη μείωση του κοιλιακού λίπους κατά 8,5%.

Με το τέλος της λήψης των προβιοτικών οι συμμετέχοντες ανέκτησαν το κοιλιακό λίπος σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων. Επειδή όμως σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν και προβιοτικά τα οποία συνηγορούν στην αύξηση του σωματικού βάρους, υπάρχει ακόμα χώρος για περαιτέρω μελέτη στο συγκεκριμένο πεδίο.

Στα προβιοτικά για τα οποία υπάρχουν ενδείξεις ότι βοηθούν στη μείωση του βάρους περιλαμβάνεται το Bifidobacterium Lactis, ένα από τα βασικά στελέχη των BIFOLAC® RESTORE και BIFOLAC QR. Το B. Lactis διασπά τα σωματικά απόβλητα και βοηθάει στην απορρόφηση διαφόρων βιταμινών και μετάλλων.

Χάρη στην τεχνολογία των BIFOLAC® RESTORE και BIFOLAC® QR τα προβιοτικά προστατεύονται από τα στομαχικά οξέα, διασφαλίζοντας στοχευμένη χορήγηση και απελευθέρωση βιώσιμων προβιοτικών στο έντερο, ακριβώς εκεί που χρειάζεται.

Πηγές

  • Health Benefits of Probiotics: A Review, Maria Kechagia, International Scholarly Research Notices, 2013: 481651.
  • Targeting Body Weight Regulation with Probiotics: A Review of Randomized Trials in Obese and Overweight People Free of Comorbidities, Nadja B Kristensen, Journal of Nutrition & Food Sciences.

Γράψτε ένα σχόλιο